Wizerunek sukcesu lub sukces wizerunku: PR i CRM w firm

Wizerunek sukcesu lub sukces wizerunku: PR i CRM w firm

Wizerunek sukcesu lub sukces wizerunku: PR i CRM w firmie
autorem artykułu jest Dominik Szmaj

Rynek Public Relations jest w Polsce stosunkowo młody, ponieważ ma zaledwie 13 lat i jak na obecną sytuację każdy kto skończy szkołę na tym kierunku jest wychwytywany przez rynek. Specjalistów ciągle brakuje, a mimo to świadomość właścicieli biznesów o przydatności tego w firmie dopiero zaczyna się przebudzać.

Z własnego doświadczenia chyba każdy z nas potrafi sobie przypomnieć firmy, które w kontakcie z klientem i mediami mają ustabilizowaną pozycję i kiedykolwiek nie zostaną zapytane o stanowisko zawsze jest ono takie same i spójne ze stanowiskiem zarządu.

Pozycja rynkowa firmy korzystającej z usług specjalistów PR cały czas się podnosi, obsługa klienta poprawia dotychczasowe osiągnięcia w kontakcie z poszczególnymi klientami. Dzięki temu coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać marketing wirusowy oraz oczywiście biznes też odczuwa to w swoim obrocie ;)

A co z wizerunkiem firmy widzianym od środka? Chodzi mi tutaj konkretnie o jej pracowników. Zarządzanie kapitałem ludzkim w firmie jest bardzo długim i wyczerpującym (aczkolwiek ciekawym) tematem. Napiszę trochę na ten temat w następnych postach. Tutaj chcę się skopić na fundamentalnej dla firmy sprawie jaką jest opieka socjalna pracownika.

Przede wszystkim pracownik musi czuć komfort w pracy, nie może być zastraszany, niedowartościowany, zmęczony albo w jakikolwiek sposób udręczony. Będzie chwalił firmę, będzie lojalny, będzie się starał dobrze wykonywać swoją pracę. Jak wiadomo pracownicy to najbardziej wartościowy kapitał jaki posiada firma, ponieważ to oni reprezentują ją w oczach swoich sąsiadów i innych ludzi. Zaniedbywanie ich może mieć katastrofalne czasami skutki chociażby w postaci braku rąk do pracy akurat wtedy kiedy jest to najbardziej potrzebne.

Należy również zwrócić należytą uwagę na to aby pracownicy również mieli o firmie podobne zdanie jak chce tego właściciel lub zarząd. W jaki sposób to osiągnąć? Jest to stosunkowo proste chociaż w niejednym przypadku kosztowne: zapewnić w/w usługi i komfort pracy oraz uczyć swój personel na temat tego JAK mówią. Jest to ważniejsze od tego CO mówią, ponieważ przekaz słowny stanowi jedynie kilkanaście procent w całym procesie porozumiewania się.

Nie bÄ™dÄ™ tutaj nikogo oszukiwaÅ‚. Nie można wpÅ‚ynąć na to CO pracownicy mówiÄ… o naszej firmie w inny sposób jak dać im powody do tego żeby mówili w taki a nie inny sposób, bo zawsze znajdzie siÄ™ grupa ludzi, która nie podda siÄ™ “propagandzie” ;)

Zachęcam do rozwijania tematu w komentarzach. Również będę brał udział w dyskusji.

--
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Angielski przez internet - na pewno skuteczny?
Seks to nie film
Plany rozwojowe na Dalekim Wschodzie firmy DHL
Megapikselowy przewrót w CCTV
Kultura czy cywilizacja?